ページ

2010年6月5日

示唆のパワー

示唆のパワー/Power of Suggestion


数日前、家のドアが開いている背景の、庭の写真を掲載しました。


普通はドアは閉まっているものなので、ちょっと変わっているなと思いました。
でも、そのおかげで、親しみやすく、歓迎しているような写真となったので気にいったのです。

昨日、コンサルテーションスキルコースを教える為に旅に出ました。
駅まで家族が車で送ってくれて、皆はそのまま、ダニエル(訳注:ドミニクの長男)の子供たちのパーティーに出掛けました。
家族にとって長い一日で、家に戻ったのは6時間後位でした。

家に帰って来た時、ドアが大きく開いているのに気づいた時の驚きを想像してみて下さい。幸運なことに何も取られたりしていませんでした。
最後に家を出たのが私だったので、私のせいなのです。

そして、ついその前日に私自身、自分の家のドアが開いているというメッセージを受け取っていたのです!

この示唆のパワーにはびっくりしました。

さて、私の最初の本が出版され、成功しているという写真と同じドアが開いているイメージはどこにあるのでしょう・・・・。
(訳注:ドアが開いているのと同じように、私の本のイメージを探す事ができたら、開けっ放しのドアのように簡単に現実化するのでは。。。)

訳:R.T
原文

Power of Suggestion

A couple of days ago we posted a picture of my garden with the front door of the house open in the background. I though it was a bit different - normally the door would be closed. But I liked it - it made the picture friendly and welcoming i thought.


Yesterday i left for a teaching trip. My family dropped me off at the station and then went on to a children’s party for Daniel. It was a long day for them and they got back about 6 hours later. Imagine their surprise on coming home to find the front door of the house wide open. It had been open all day long!


Luckily nothing was taken. I was the last one out of the house so it was down to me. And just the day before i had given myself the message of our house with an open door!

I find it amazing this power of suggestion.

Now where is that picture of my first book, published and successful ...

0 件のコメント:

コメントを投稿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...