ページ

2010年6月11日

サプライズ

サプライズ/Surprise


(ドミニクは、ブタペストでカウンセリングスキルコースを一昨日まで教えていました。)


私がコンサルテーションスキルのコースで教える力量の一つに、クライアントがどんな事を言おうと、判断したり、過度なリアクションをしないというのがあります。

私は、情報の流れがスムーズである事を好みます。

しかしながら、先日、私は驚きを抑える事ができませんでした。
コンサルテーションをサンプル例として、コンサルテーションスキルコースに参加している生徒にしていました。実際、彼女はすでに前日に部屋にやってきた時から私を驚かせていたのですが。

彼女はクラスに参加する前に、97歳の母親にお昼を届けてきたところだと話してくれました。

97歳。

私は信じられませんでした。
彼女が、97歳の母親がいてもいい位の年齢だと言うつもりは決してありません。
しかし、もちろん私は十分に紳士なので彼女に年齢を聞く事はしませんでしたが。

コンサルテーションで彼女は、娘がもっと自由でいようという気を起させたいと話しました。

私は、「彼女は何をしていますか?彼女の立場は?」と聞きました。

「あら、娘は私と一緒に住んでいるんです」

と彼女が答えました・・・・。

「16歳なんです」

事実を繋げてみると、私は自分の耳が信じられませんでした。

97歳の母親と、16歳の娘!

この事実を受け入れて、コンサルテーションにもどるまで、ちょっとかかった事を認めざるを得ません。



そして、P.S .

上の文章はブタペストで髪の毛を切ってもらう待ち時間の間に書きました。

私は、ハンガリー語は喋れないし、理容師は英語を話しませんでした。

彼女にだいたいの希望を伝えて、自由にさせました。

次の瞬間、彼女が電気カミソリを持って、前を1ミリ!の短さに刈った時の私の驚きを想像してみてください。

彼女が気にいったかどうか聞いたので、私は笑うしかありませんでした。

私がどう思うと、変わらないのです。

彼女には続けてもらい、そして写真を今日撮れればどんな結果だか見せられると思います。



どこか違う!



髪の毛を切るという事の良い事は、どんなに気に入らなくても、そのうちまた生えてくるって事ですね!



::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

写真が来てないのですが、文章の方先にアップします。(最新のが届くまで、想像しててください!)ドミニクは今日は黒海の近く、ウクライナです。レベル3のコースをされる為にブタペストで一日オフの後に、向かわれました。

2010年秋に、ドミニクのカウンセリングスキルコースがあります。

お申込みはオーガナイザーへお願いします。

10月9日-11日(土-月) 10月16-18日(金-日)

【カウンセリングスキル PART1&2】-リニューアルコース 

お申し込み先オーガナイザー:ハーツイーズ 内藤 由貴子

http://www.color-iyashi.com/

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



訳:R.T.

原文

Surprise



One of the abilities skills i teach in consultation skills is that of accepting whatever the client says without judgement or excessive reaction. I like the flow of information to be smooth. The other day though my surprise just had to show through.



I was giving an example consultation to a consultation skills student. In fact she had already surprised me the previous day when i met her travelling into class. She told me she had just delivered lunch over to her 97 year old mother before coming to class. 97 years old - I could hardly believe it - i would never have said this student was old enough to have a 97 year old mother. But of course i was too much of a gentleman to ask her age.



In the consultation she spoke about wanting to inspire her daughter to be more free. “What does she do? Whats her situation?” I asked. “Oh she still lives at home with me” she replied... “She is 16 years old.”

I couldn’t believe my ears as i put the facts together.

A 97 year old mother and a 16 year old daughter!

I must admit it took me a few moments to absorb this fact and get back to the consultation.



There is a PS here. I wrote the above while waiting to have my hair cut here in Budapest. I speak no hungarian and my hair dresser no english. I showed her approximately what i wanted and let go.

Imagine my surprise when in the next moment she took the shaver and shaved the front of my head to 1mm!

I had to laugh when she asked me if i liked it.

Whatever i felt made no difference.

I let her continue and if i can take some pictures today you will see the result.

Something different!

The good news with haircuts is, even if i don’t like them, they always seem to grow on me!

0 件のコメント:

コメントを投稿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...