ページ

2009年11月18日

時間

時間 Time


物理についての大きな謎。
『なぜ時間というのは前にしか流れないのだろう』

数学から考えると、等しく未来から過去へも流れるべきです。

これについては、簡単な説明が出来るように思います。

時間が前に流れるのは、宇宙はアインシュタインが示したように空間と時間という
二つのものが完全に一つになることによって拡大していく。
故に、もし宇宙がビッグバンより外へのみ拡大していうのであれば、
時間も同じ流れによって拡大していきます。

この秋の間、この疑問について考えていると時折、
私は時間の波に乗っているような気がすることがありました。
まるで瞬間という波が私を連れて行くような。
ただじっとしていても、やはり私は流れ、時の流れに乗っていました。


私は空間が気をそらしてくれている事に気がつきました。
私は3次元で動く事ができます。
前、後ろ、ここ、そこ、上、下。じっとしているというのは、動いていないように思えます。
しかし、時間は空間の一部で、じっとしていても、時間は私を運びます。
時間というのは魚にとっての水のようなもの。
その中にいると私たちには見えません。
しかし、この動きは私たちが生きている間変わりません。

もっとあるのですが・・・はそれはまた別のときにといたします。

訳 R.T

原文

Time
There is a big question in physics. “Why does time seem to flow only forwards?”
From the maths it should equally be able to flow from future to past.

There seems such a simple explanation for this. Time flows forward because the universe is expanding. Einstein showed that space and time are two parts of entirely one whole. Thus if the universe expands only outwards from the Big Bang, then time too must flow in the direction of expansion.


In considering this question though this autumn I have had several moments where I felt as if I were riding a wave of time, as if the wave of the present moment were carrying me along. Even if I stood still, still I was in a flow, a flow of time.

Realised the distraction is space. Since I am able to move in three dimensions, forwards, back, here, there, up, down. It seems then that when I do not move I am still. But time is part of space and even when I do not move still time carries me. Time is like water to the fish. Being in it we do not see it. But it is the movement we never leave our whole life long.

There is much more … but that is for a later NOW.

0 件のコメント:

コメントを投稿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...