ページ

2009年12月5日

レベル3 初期の頃

レベル3 初期の頃/Level 3 Early Days

レベル3 初期の頃

最初のレベル3コースからの発展と初期の頃のいくつかの思い出。


イクイリブリウムを生命の木に
最初にイクイリブリウムボトルが生命の木にコースの内容の一部として当てはめられたのは・・・
1993年、デヴ オーラでの最後のコースの最終日でした。

それは、30人以上の生徒がデヴ オーラに当時あった(小さめの)講義用の部屋にひしめきあって受講したレベル3のコースでした。
空気は電気的。
外は嵐で、デヴ オーラの庭の大きな木々を風が揺らしている音が聞こえていました。
マイクと私はいつものように参加していて、
しかしその時は、クロウディア ブースとマーガレット コックビンも参加していました。
3人は翌日オーストラリアへ向かうことになっていて、
そして世界中で教える為に旅をする事になっていました。

初期の頃のドイツ人のティーチャー、エリザベス レメル(Elisabeth Lemmle)が、
生命の木の図をシルクの布に縫ったものが、床に敷かれました。
何かワクワクすることが始まるのではないかという感じがありました。
マイクは席に座ったままで正面からイベントを指揮しました。
クロウディア(どういうわけか、私は彼女が膝丈の皮ブーツを履いていたのを覚えています)
と私はボトルを生命の木の上に置いていきました。
空気は満ちていました。
風の音は部屋の周りを引き続き囲んでいて、一時、マーガレットの電話が音を追加しました。
(確か、彼女が自国を出発する前に様々な事柄をきちんと整えようとする弁護士からの
電話だったと思います。)

クロウディアと私は左脳と右脳のように、
もう一方が何をしているのか判らないまま-ボトルの位置をグチャグチャにしていました。
とても混沌としていました-しかしエネルギーはとてもありました。
終わりに、私は何かボトルが明かしたパターンについて述べようとしましたが
-ケテル、女教皇とティファレトについて少し言えた位でした。

すべてが忘れられない始まりでした。
マスター
初期の頃、すべてのコースにおいて、マスターシークエンスをやるのは特別なパートでした。
レベル3では必ずエルモリアからセントジャーメインまで。
不思議な事に私達はそれ以上決して進めませんでした。
今はこのパターンがコースの中で固まって来ていていますが、
でもたまたまのように思えました。
私は今、この事実はヴィッキー ウオールが最初の7マスターはパーソナルアセンデッドマスターで、
コズミックマスターとは距離を置いているという重要なサインを述べているのだと解釈します。
私はこうも考えます。
最初の7マスターはそれぞれチャクラに対応し、
効果は、より微細なコズミックレベルの意識へ踏み出す準備を助けるのだと。
しかし当時の私には全くわからなかった事です。

私はさらに、この初期のクラスでマイク(と共に私は、他のクラスでも)
抑えが利かない位に笑う事が多かったのを覚えています。
今では何らかのグループのエネルギーが解放されたのだと理解しています。
セントジャーメインの辺りでいつもこの笑いは起こるようでした。
私は最初驚きました-ヴァイオレットはイエローの補色でハッピーの色からは程遠い。
しかしもちろん、セントジャーメインは錬金術師で、笑いは指折りの錬金術です。

アドバンスコースの質問
私はマイクにレベル3用にいくつか質問を考えてもらえないかと言われたとき嬉しく思いました。
我々には試験は無く、導入したくもなかったのです。
生徒が、合格や不合格するという考えは我々には興味が無い事でした。

しかしながら、いくつか質問を考える事は、
トレーニングでの鍵となる情報の理解は好ましかったかどうかチェックと確認する為に助けになります。そして、私はいい質問を考えるのが大好きです・・・。
今また、これらの質問はトレーニングから無くなりましたが、
しかし今日、私の頭に浮かぶのは、私の好きなものの一つです。

それは、

『クライアントが背中の痛みでやってきました。そして心臓の病気がある家系です。あなたの最初のレコメンデーション(お勧め)はなんですか?』・・・

(記事の一番最後に答えがあります)

ライダーウエィトタロットカード
元々イクイリブリウムボトルと関連付けるのに、このデッキを使っていました。
私はそれぞれのイメージと、関連するイクイリブイリウムボトルとの間の繋がりを探すことは
重要な事だと感じていました。
覚えているのは、一番最後に繋がりを探す必要になったのがソードの6-レディポルシャでした。
船頭が大人と子供を乗せて川を渡っているイメージです。
私は何年も疑問に思っていました-どうやってレディポルシャのテーマと関連づけようかと。
そしてハタと気がついたのです。絵の中で乗船している人は受身、船客達、無垢!

大いなる力によって、我々は水を渡って魂としてこの世界にやってきた
(一つの次元から別の)
この人生に入ると、すべてたくさんの複雑なカルマによる、
恐れと希望という感覚に捕まってしまいます。
我々は複雑な”汚れた“状況に転生します。
私達は、私達がもっと自由なもの、もっと光があって、もっと無垢だという事を忘れてしまうのです。
このイメージが私に“我々は無垢である”という事を思い出させました。
我々はこの世に運ばれてきていて、我々は自分自身を否定すべきではないのです。
これがパズルの最後のピースで、
イクイリブリウム、タロットの関係を完了する為の最後の理解だったというのは
私を大変満足させました。
終わりにあたって
これらはレベル3コース、初期の頃からの意義深い記憶です。
楽しく読んでいただけたでしょうか。
その後に続く何年かで新しいカードのイメージ、
パスのリターンジャーニーのコンセプトとコースは進化しています。
私自身で言えば、生命の木とマスターについてはより一層理解が深まっています。
しかし、レベル3の特質は同じように残っています。
私の中で深くレベル3のプロセスが統合されていく事になった、
これらの初期の頃の経験に感謝しています。

デヴ オーラでこのレベル3のコースを行います。

2010年3月7日―12日。参加についての問い合わせは、直接、私宛にご連絡下さい。
(訳注:コースは英語のみで行われます)
dominicyeoman@googlemail.com

そうそう。質問の答えは・・・。



“ボトルを4本選ぶ!”

-ときに変わらないものもある。


訳:R.T.
原文
Level 3 Early Days

Here are some of my memories from the development and early days of the first Level 3 courses …


Equilibrium into the Tree
The first time the Equilibrium bottles were placed in the Tree as part of a course ...
the last day of the last course at Dev Aura in 1993.
It was a Level 3 with more than 30 students crammed into the (smaller) lecture room we then had at Dev Aura. The atmosphere was electric; outside was stormy and you could hear the wind shaking the big trees in the Dev Aura garden. Mike and I were present as was usual, but also present on this occasion were Claudia Booth and Margaret Cockbain. The three of them were leaving the following day for Australia and a teaching tour around the world.
A silk cloth with the pattern of the Tree of Life sewn upon it by Elisabeth Lemmle – one of our early German teachers – was laid on the floor. There was a feeling of something exciting about to happen. Mike remained seated and directed events from the front. Claudia (for some reason I remember she was wearing knee-length leather boots) and I were bringing bottles down into the Tree. The atmosphere was full: the sound of the wind continued to surround the room while at one point Margaret’s phone added to the noise by ringing (I think it was a call from the lawyers settingher affairs in order before she left for her home country).
Claudia and I carried on like left and right brain, not really knowing what the other half was doing – getting bottle positions mixed up. It was all very chaotic - but such an energy. In the end I tried to say a few words about the patterns revealed by the bottles - but only managed something on Kether, the High Priestess and Tiphareth.

All in all it was an unforgettable beginning.

The Masters
Going through the Master sequence was a special part in all the courses in the early days. In the Level 3 the presentation always went from El Morya to St Germain, strangely we never got beyond that. Now this pattern has become a firm part of the structure of the course, but then it seemed just by chance. Now I interpret this fact as a sign of the importance of Vicky Wall’s statement that these first 7 Masters were the Personal Ascended Masters – as distinct from the Cosmic Master Beings that followed. I also consider that these first 7 Masters each relate to a chakra, and their effect helps prepare us to step beyond into finer cosmic levels of consciousness but that was all unknown to me then.
I also remember that sometimes in these early classes Mike (and I along with the rest of the class) would find ourselves laughing uncontrollably. I understand now it was some kind of release in the group energy. This laughter always seemed to come with St Germain. At first I was surprised – violet, opposite to yellow, is hardly a happy colour. But of course St Germain is the alchemist, and laughter is one of the best forms of alchemy.
Advanced Course questions
I was happy when Mike asked me to think up some questions for Level 3. We had no exam, we did not want to introduce one, the idea of student’s passing and failing did not appeal to us. However to create some questions that would help check and clarify understanding of key information in the training was desirable. And I love thinking up good questions … These questions have disappeared from the training again now, but the one which comes to my mind today was one of my favourites. It goes:

“A client comes to you with backache and also has a family history of heart disease. What is you first recommendation?” …
(You can find the answer at the end of the article)
Rider Waite Tarot cards
This is the deck we originally used to connect with the Equilibrium bottles. I felt it was important to find a connection between each image and the related Equilibrium bottle. I remember the very last one needing a connection was the 6 of Swords – Lady Portia. The image shows a ferryman carrying an adult and child over the river. I wondered about it for ages – how to connect it with the themes of Lady Portia. And then it struck me, the passengers in the picture are passive, passengers, innocent!
As souls we are brought into this world across the water (from one dimension to another) by a greater force. Once we are in this human life we get caught up in the senses, in fears and desires, in a whole raft of karmic complexity. We incarnate into a confused and “dirty” situation. We forget that we are something more free, more light, more innocent. It was this image that reminded me “We are innocent.” We are carried into this world, we should not blame ourselves. It was very satisfying for me that this should have been the last piece of the puzzle, the last realisation to make the Equilibrium Tarot relationship complete.

In finishing
These are some of my significant memories from the early days of the Level 3 course. I hope you have enjoyed reading about them. In the years that have followed the course has evolved, new card images, the concept of return journeys of paths. For myself I understand so much more about the Tree of Life and the Masters. But the essence of the Level 3 remains the same. I am grateful for these early experiences that meant the Level 3 process was integrated deep within me.

I am also happy to say that I shall be presenting a Level 3 at Dev Aura, March 7 – 12, 2010.
If you would like to be a part of it please contact me

dominicyeoman@googlemail.com

Oh yes, and the answer to the question …
“Choose four bottles!”
- some things always remain the same

0 件のコメント:

コメントを投稿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...